De 3,8 liter grote zes-in-lijn die Jaguar bouwde voor zijn iconische E-Type, XK150 en Mark II is sinds 1968 niet meer in productie. Maar wie het lief vraagt, en 14.340 pond veil heeft, krijgt van Jaguar een gloednieuw exemplaar.
Jaguars XK-zes-in-lijn dook voor het eerst kort na de Tweede Wereldoorlog op in de XK120, met een cilinderinhoud van 3,4 liter. Doorheen de jaren kwamen er verschillende varianten in verschillende cilinderinhouden, met de 3.8 en 4.2 wellicht als bekendste versies.
De Britten beginnen nu opnieuw aan de productie van die 3,8 liter grote XK-zes-in-lijn, volgens de specificaties van weleer. Het gietijzeren blok deed destijds onder meer dienst in de E-Type, Mark II, XK150 enzovoort. Klanten die een eigendomsbewijs kunnen voorleggen, kunnen het serienummer van het originele motorblok overhevelen naar het nieuwe. Een asterisk geeft dan aan dat het om een nieuw blok gaat. Al wil Jaguar ook gewoon een nieuw serienummer op het nieuwe blok zetten.
Een nieuw 3.8 XK-blok kost je 14.340 pond en krijgt twaalf maanden garantie. Een echtheidscertificaat van Jaguar Classic krijg je er tot slot ook bij.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 21 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden