De Koreaanse constructeur Hyundai heeft zijn plannen voor de nabije toekomst bekend gemaakt. Tegen 2025 wil het meer dan 46 miljard euro investeren om smart mobility solutions te gaan aanbieden.
Wat Hyundai onder die smart mobility solutions verstaat, blijkt heel ruim te zijn. De Koreanen willen een heel platform van diensten en producten aanbieden voor het vervoer van goederen en mensen in en rond de steden. Dat gaat verder dan auto's en laad- en deeldiensten: tot robots, vervoer voor de last mile delivery van pakjes, en zelfs een “persoonlijk voertuig voor in de lucht”.
Ook voor auto’s zelf ziet Hyundai het ambitieus. Het merk wil jaarlijks wereldwijd 670.000 elektrische auto’s verkopen, waarvan 560.000 battery electric vehicles en 110.000 auto’s op waterstof. Tegen 2025 moeten de Koreanen tot de drie grootste producenten van elektrische auto’s en auto’s op waterstof behoren.
Voor de volledige investering wordt een budget van meer dan 46 miljard euro vrijgemaakt. Tegen 2025 wil Hyundai wereldwijd een marktaandeel van 5 procent behalen.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 11 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 23 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden