Vorig jaar sloot Porsche de deuren van haar Nardo testcenter om de site een serieuze poetsbeurt te geven. Het resultaat? Een investering van 35 miljoen euro om nieuw asfalt te leggen op alle parcours en nog wat andere kleine tweaks. Kijk, je moet nu eenmaal investeren om rijdersauto's zoals die van Porsche voor te kunnen leggen...
Porsche heeft één van haar favoriete testcentra duchtig onder handen genomen. Waardoor het mytische Nardò Technical Center frisser dan ooit voor de dag komt. Met dank aan compleet nieuw asfalt op alle parcours, een gerenoveerd "testplatform" en een nieuw geïnstalleerde vangrail. Kostprijs? 35 miljoen euro. Alsjeblieft.
Al doet Porsche er goed aan om Nardo fris als een hoentje te houden. Het circuit heeft namelijk niet enkel een mythisch aura - met dank aan waanzinnige snelheidspogingen op het ronde stuk van 12.6 km - het is één van de oudste testcentra op Europees grondgebied. In 1975 was Fiat nog de bezieler van de Nardo Ring in het gelijknamige petieterige stadje Nardò (Italië). In 2012 kocht Porsche het testcentrum over.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 11 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden