Maf: VW Groep wil volgend jaar half miljoen elektrische auto's verkopen

VW Groep EV

De Volkswagen Groep zet hard in op de elektrische auto. Hoe hard? Volgend jaar wil de gigant alvast 500.000 elektrische auto's aan de man gaan brengen. Om je een idee te geven; Tesla verkocht vorig jaar zo'n 240.000 elektrische auto's.

De doorbraak van de elektrische auto? Die ligt al even achter ons. De elektrische stormloop, die is echter voor volgend jaar gepland. Met giganten zoals de VW Groep die een rits elektrische modellen bij de dealer zullen hebben staan. Het resultaat? De Duitse groep is er van overtuigd dat het in 2020 maar liefst 500.000 elektrische auto's zal verkopen.

Europa voorop

Auto's die het broodnodig heeft om onder andere de gemiddelde vlootwaarde fors te doen dalen tot onder de 95 g/km in Europa. Anders kan het zich, net zoals andere automerken aan een stevige boete in de bus verwachten. Het is dan ook geen grote verrassing dat Europa volgens Volkswagen Groep de grootste afzetmarkt zal worden voor de EV.

VW Groep EV

In totaal zal de groep met VW, Audi, Porsche, Skoda, Seat, Bugatti, Lamborghini en Bentley in handen 17 elektrische wagens richting de dealer sturen tegen 2020. Een deel daarvan zijn nu al beschikbaar. Denk maar aan de Audi e-tron, e-up! en de e-crafter. Dit jaar komen daar nog de Porsche Taycan, Audi Q2L e-tron (China) en e-Bora bij (China).

Volgend jaar, 2020, mogen we ons dan eindelijk verwachten aan de langverwachte VW I.D.3, de Seat e-Mii, Skoda e-Citigo en Audi e-tron Sportback. Bekijk hieronder even het stappenplan van de groep.

VW Groep EV
Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 2 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Louis D De Clercq 09:44
afbeelding van Louis D De Clercq

Goed idee maar zal de gewone burger dit ook kunnen betalen.
Momenteel is Audi en andere merken totaal electronic
S onbetaalbaar

andre123 12:23
afbeelding van andre123

inderdaad,er moet eerst zwaar ingezet worden op betaalbaarheid.
de dure luxemodellen hebben we ondertussen genoeg gezien.
wil vw een leidersrol spelen moet het van betaalbaarheid een eerste voorwaarde maken.
de start is gemaakt,we zullen zien.
alleen spijtig dat het eerst een roetschandaal nodig had om zich te bekeren.
de miljoenen die ze daarmee kwijtspeelden aan boete's en terugroepactie's hadden ze beter direct in de ontwikkeling van betaalbaarheid gestoken.
spijt komt na de zonde?

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws