Moeten we de Roemeense info geloven, dan zit de pickup-verise van de Duster zelfs al in zijn homologatieproces. Nu is het nog wachten op groen licht voor onze Belgische markt.
Dacia-kenners van het eerste uur weten uiteraard dat Dacia nog niet zo lang geleden de Logan Pick-up aan de man bracht. Een modelletje dat er echter uit ging waardoor de pickup even belang meer speelt bij Dacia. Toch lopen de ingenieurs van het merk al sinds de lancering van de eerste Duster rond met het idee van een Duster pickup. En nu, nu zou het eindelijk zo ver zijn.
Roemeense Romturingia
Roemeense media wist namelijk te ontfutselen van een hoge pief bij Renault Roemenië (Dacia is tenslotte Roemeens) dat Dacia de handen in elkaar heeft geslagen met Romturingia. Rom-wie? Romturingia is een bedrijfje dat gespecialiseerd is in het ombouwen van Dusters naar - jawel - pickupversies. Volgen we het verhaal dan juist, dan zou dit betekenen dat Dacia pickupversies van haar Duster zal verkopen die worden omgebouwd door Romturingia. Vergelijk het met Dangel die de Peugeot Partner/Rifter ombouwt naar een 4x4-versie met goedkeuring van het Franse merk.
Enfin, terug naar de Dacia Duster pickup. Die zou momenteel al door zijn homologatieproces gaan waardoor Dacia de auto officieel wereldwijd in de markt kan zetten met een garantiesticker op de bips. Of België daar ook bij hoort? Dat is de lokale importeur zonder twijfel aan het uitdokteren. Want de Duster pickup zal zonder twijfel spotgoedkoop zijn in vergelijking met andere pickups op de markt maar... hij zal natuurlijk ook een stukje kleiner voor de dag komen. Of er bij ons een markt is voor compacte pickups?
Moet er dan toch één graadmeter zijn; de Suzuki Jimny - een petieterige offroader - verkoopt als zoete broodjes in België.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 6 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 23 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden