Volvo wil minder een autobouwer en meer een aanbieder van mobiliteitsdiensten worden. Dat het de Zweden menens is, blijkt uit de overname van FreeWire Technologies, dat ‘draagbare’ batterijen voor elektrische auto’s ontwikkelt.
Straks opent het salon van Los Angeles zijn deuren en staat er op de stand van Volvo geen enkele auto. De Zweden willen op die manier aantonen dat ze zichzelf meer zien als een aanbieder van mobiliteitsdiensten dan als een autoconstructeur. Tegelijk heeft het merk in het verleden al laten verstaan dat elektrificatie een belangrijk punt wordt in de ontwikkeling van zijn auto’s. De twee thema’s komen mooi samen in de overname van FreeWire Technologies, een bedrijf uit San Francisco dat mobiele herlaadmogelijkheden voor elektrische auto’s ontwikkelt. Concreet gaat het om grote en zeer krachtige batterijen die zeer hoge laadvermogens kunnen ontwikkelen en die dankzij wieltjes of zelfs een aanhangwagen gemakkelijk kunnen worden verplaatst. Bekijk het als een alternatief voor een noodgenerator, maar dan met een veel hoger vermogen (en geen uitstoot).
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 21 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden