Zonder twijfel door de op til staande strengere emissienormen heeft Volkswagen plots terug haar up! ontdekt. Die krijgt de laatste tijd opvallend veel aandacht van het merk uit Wolfsburg. Laatste nieuwtje; een R-Line-pakket.
Met zeven jaar op de teller was het aangenomen dat de up! de komende maanden in alle rust uit mocht bollen naar zijn pensioen. Niets is echter minder waar, want de laatste tijd krijgt het momenteel oudste model in de line-up van Volkswagen plots een hoop aandacht. Denk maar aan de up! GTI bijvoorbeeld, een geinig kleintje met een pittige inborst. Wil je daar de looks van maar niet de "straffe" motor van 115 pk voorin, dan kan je tegenwoordig voor de R-Line gaan.
Die R-Line plaats eigenlijk grotendeels het bumperwerk van de GTI op een reguliere up!. Moet je evenwel thuislaten; de specifieke GTI-velgen en typische rode streepjes rondom. Naast de mechanische updates natuurlijk, want de aangepaste versnellingsbak en remmen (vooraan) blijven ook in de doos liggen. Hij gaat er alvast steeds beter uit zien, de up!. Iets dat we niet meteen van collega's Seat Mii en Skoda Citigo kunnen zeggen. Twee derivaten van die up! die opvallend weinig aandacht krijgen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 18 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden