Topman van Volkswagen, Herbert Diess, heeft gesproken; zijn personeel moet verplicht aan de EV. Te beginnen vanaf volgend jaar met de managers op kop. Een nieuw imago aanmeten, VW maakt er geen half werk van.
Het kan niet dat we onze klanten de les lezen en ze aanraden een zuinige en propere auto te kopen om dan zelf met een zware SUV aan te komen rijden. Met die woorden - ongeveer - liet Herbert Diess tijdens een speciale bijeenkomt vallen dat zijn personeel de komende jaren de switch moet maken naar de elektrische wagen. Te beginnen met de topmannen en managers binnen het bedrijf. Dat meldt Duitse krant Welt am Sonntag.
Tegen het einde van volgend jaar wil de Topman dat 1 op de 10 bedrijfswagens bij het merk rijdt op elektrokracht - dat ook plug-inmodellen daarbij horen is niet duidelijk. Het idee erachter is alvast dat klanten ook sneller voor een elektrische wagen zullen kiezen als ze zien dat het personeel van VW zonder problemen elektrisch rondtoert. Ook belangrijk natuurlijk; vanaf 2020 moeten alle constructeurs in Europa een gemiddelde vlootwaarde (van alle verkochte modellen) voor kunnen leggen van 95 g/km. Waardoor alle beetjes helpen natuurlijk.
Daarnaast zet deze beslissing de komst van de I.D.-familie nog eens in de spotlight. In 2020 zal het bedrijf een rits elektromodellen lanceren. Te beginnen met een Golf-alternatief en daarna een Tiguan-alternatief en geinig elektrisch busje. Zusterbedrijf Audi zal tegen dan ook de E-TRON klaar hebben, een elektrische SUV. Er wordt ook verwacht dat merken Seat, Skoda en Porsche tegen 2020 met een elektrowagen op de proppen zullen komen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 9 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden