Volgens een onderzoek door Dacia in het Verenigd Koninkrijk weet meer dan de helft van de respondenten niet waarvoor alle knopjes op de wasmachine dienen. Technologie is té gecompliceerd geworden volgens het merk en het trekt daartegen ten strijde.
'Simpel is slim', dat is het kernstatement van waaruit Dacia altijd vertrekt wanneer het nieuwe technologie wil implementeren in een productiemodel. Technologie moet er niet aan boord zijn omdat het simpelweg technologisch is. Nee, chauffeurs moeten er ook daadwerkelijk iets aan hebben. Waarmee het Roemeense merk stiekem een sneer geeft naar de techoorlog die verschillende - vooral Duitse - merken aan het voeren zijn. Volgens Dacia gebruiken miljoenen mensen maar de helft van de functies die moderne toestellen aan kunnen. Waardoor het bedrijf in twijfel stelt hoe nuttig die gizmo's nu echt zijn voor de gebruiker.
'We doen geen zinloze technologie', aldus Dacia. 'We zijn trots op het feit dat we onze klanten exact geven wat ze nodig hebben voor een aanvaardbare prijs.' Sja, kan je de Roemenen eigenlijk ongelijk geven?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 6 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 9 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 12 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 12 uur geleden