De fabriek waar destijds de Lexus LFA met de hand in elkaar gevezen werd zal nu zorgen voor de productie van de Toyota Mirai op waterstof. Het éne moment bouw je nog een supercar, het andere moment steek je ecowagens in elkaar...
Ken je de Lexus LFA nog, het paradepaardje van Toyota met schreeuwende V10 en waanzinnige looks? Voor de productie ervan werd een speciale fabriek geopend waar in 2010 tot 2012 de LFA met de hand werd gebouwd. Sindsdien zitten ze daar echter zonder werk. Nu ja, ze hebben tot eind vorig jaar nog F Sport Roadbikes gebouwd, extreem dure fietsen uit carbon voor rijke Lexus-eigenaars.
Het is echter tijd voor iets nieuw, en dat komt er in de vorm van de Mirai, de Toyota op waterstof. Het is voor Toyota namelijk goedkoper om hem met de hand in elkaar te laten vijzen dan een hele geautomatiseerde productielijn op te starten. Dat heeft z'n voor- en nadelen. Grootste nadeel is de beperkte productie. Zo kunnen ze het eerste productiejaar maar 700 exemplaren produceren. Daarna kunnen ze een productie bereiken van zo'n 10 exemplaren per dag.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 23 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden