Vandaag importeert Lexus al haar wagens die het verkoopt in China vanuit Japan en dat brengt hoge importtaksen met zich mee. Maar produceren in China zelf zien de Japanners nog niet zeggen, ze vrezen een verlies in de bouwkwaliteit.
China is voor veel autofabrikanten een enorm belangrijke markt. Het is ook om die reden dat vele constructeurs er een lokale productie-entiteit opstarten, denk aan BMW, Mercedes, Ford, Audi en General Motors.
Voor Lexus is China de op een na belangrijkste markt, na de Verenigde Staten, maar een lokale productie ziet Lexus' CEO Tokuo Fukuichi er niet zitten. Hij vreest dat er een negatieve impact zou zijn op de bouwkwaliteit, en die kwaliteit staat bij Lexus centraal. De CEO zegt dat kwaliteit boven kwantiteit staat - daarmee deelt hij een commerciële steek uit naar de andere premiummerken die er wél een productie-eenheid hebben.
Al kan je je afvragen dat als het goed is voor 's werelds grootste merken, waarom Lexus het zaakje dan niet vertrouwt...
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 23 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden