De R- en C107 reeksen van Mercedes zijn niet alleen een van de mooiste wagens ooit gemaakt maar ook meer dan waardige rally-beesten.
Zo won de 450 SLC onder andere de South American Rally in 1978. De zware coupé bleek uiterst geschikt voor de 30.000 kilometer lange rally door 10 verschillende landen. De Mercedes van Timo Mäkinen rolde zelfs vier maal rond maar kon toch nog als vierde finishen.
Motortuning was niet toegelaten in de reeks dus moesten ze met de standaard 4,5 liter V8 werken die een 230 pk kon voortbrengen. Na het succes van de gewone 450 SLC ontwikkelde Mercedes de 5.0 variant met een nieuwe V8 volledig van aluminium. Hiervan verschenen een handjevol homologatiemodellen op de markt waar tegenwoordig hoge prijskaartjes op plakken.
Bonus filmpje
Zoals altijd kan je de volledige resolutie bekomen door op de foto zelf te klikken. Alle vorige wallpaper woensdagen kan je op deze link bekijken.
Foto 1 door realname op flickr, foto 2 onbekend.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 15 uur geleden