Terwijl de autosector nog beeft van de crisis doet een Nederlandse Mitsubishi-dealer gouden zaken, en dat omwille van de Nederlandse wetgeving.
Het is een fenomeen dat we in België niet kennen: 'bijtelling'. Onze Nederlandse buren krijgen er anders wel rillingen van. De bijtellingsvoordelen voor plug-in hybrides en elektrische wagens zijn dermate groot, je betaalt immers nul procent bijtelling, dat de constructeurs de vraag wagens die eraan voldoen niet kunnen bijhouden.
Een Mitsubishi-dealer uit Purmerend heeft nog 500 bestelbonnen liggen voor een Plugin Outlander PHEV. Omdat hij al die wagens niet kan uitleveren vanuit zijn klein pand, kocht de goede man snel een extra pand om zijn klanten goed van dienst te kunnen zijn. Het pand is 4.500 vierkante meter groot en stond al negentien jaar leeg.
Een dealer met gevoel voor ondernemen en waar de klant centraal staat - dat zien we graag. Hij levert niet minder dan 50 stuks per week af. Zodra de hype rond de Outlander voorbij is, zal het pand omgetoverd worden in een occasioncentrum.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 22 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden