VW stopt productie 1.4 TFSI

Volkswagen pakte met haar 1.4 twincharger al verschillende prijzen. Laatst won hij nog de 'Engine of the Year 2010', en dat voor de tweede keer op rij. Het blok mixt turbocharging en supercharging en kan zo schitterende prestaties voorleggen, al lijkt een opvolger niet in de maak. Ingenieurs hebben laten weten dat het te duur en te complex is om zulke motor te vernieuwen en te produceren.

Turbotechnologie is in tussentijd zodanig geëvolueerd dat de mix met supercharging niet meerhoeft. Experts zeggen dat de 1.4 TFSI nochtans een schitterende toekomst voor zich heeft. Europeanen zijn zot van kleine motoren met een leuk vermogen.

De 1.4 TFSI die we vinden we terug van de Volkswagen Polo tot in de Skoda Superb. Het blok levert een vermogen van 122 tot 160pk. Maar Volkswagen ziet de meerwaarde er niet meer van in. Mocht je nog een 1.4 TFSI op de kop kunnen tikken, dan is het nu het moment. Want in de toekomst volgen er geen nieuwe meer.

Laatst gepubliceerd

Reacties (11)

Plaats een reactie
Anonieme gebruiker 16:07
afbeelding van Anonieme gebruiker

Laatste alinea vind ik vreemd.
Het is net de 1.4 met TFSI met 150pk en 160pk varianten die supercharging en turbocharging combineert. De 122pk hier vermeldt (zoals die ook in mijn wagen zit) beschikt enkel over de turbocharger.
Of ik snap de bedoeling van het artikel niet goed, of het hier aangehaalde puntje is fout :)

Anonieme gebruiker 15:19
afbeelding van Anonieme gebruiker

en is deze 1.4 met 150pk en 160 pk dan geen TSI ipv een TFSI

EBL 15:35
afbeelding van EBL

Dat zag ik al aankomen, Op het gebied van power echt een super blokje!
Kwa problemen spijtig genoeg ook!

Anonieme gebruiker 10:31
afbeelding van Anonieme gebruiker

Ik vind het niet vreemd dat ze dit blok uit productie halen. Ik rijd zelf een Golf VI TSI 160pk DSG en krijg regelmatig (lees: te vaak) foutmeldingen op het dashbord waardoor ik vaak bij de garage sta. Daarnaast stottert het blok tussen de 2k tot 3k rpm wanneer je van deellast naar vollast gaat. De VW dealer lukt het niet om dit op te lossen. Mijn oplossing is dus om altijd boven de 3k rpm te rijden!
Ik verwacht niet dat ik na deze Golf nog eens een andere VW zal leasen of kopen.

Anonieme gebruiker 22:22
afbeelding van Anonieme gebruiker

Volgens autobild zijn er teveel problemen met de waterpomp van dit model motor

PBH 18:45
afbeelding van PBH

Ja geen FPT he

pbh 18:49
afbeelding van pbh

Volkswagen beste motorenbouwer ter wereld - Volkswagen ...

www.ponpersportaal.nl/.../volkswagen-beste-motorenbouwer-ter-wer...

Volkswagen beste motorenbouwer ter wereld. Leusden, woensdag 17 juni 2009 - De 1.4 TSI-motor van Volkswagen heeft de overall-overwinning voor zich ...

Techno Patat 21:49
afbeelding van Techno Patat

Eventjes offtopic: hoe komt het dat iedereen vrolijk reageert op dit artikel en ik kan het zelfs niet zien? Het staat enkel bij de recente reacties, maar niet op de homepage, nieuws-pagina en niet onder de merken :S!

Yvesw 21:51
afbeelding van Yvesw

@Patat: Is al een jaartje oud (17/012011) ;-)

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws