Wie begin augustus het nieuws bekeek herinnert zich vast nog de historie rond de administratieve rompslomp bij het inschrijven van een elektrische wagen. Want terwijl er in Nederland al zo'n vijftigtal rond *zoomen *blijkt dat in België heel wat moeilijker te zijn. Leasingmaatschappij Athlon heeft de klus na maandenlang klungelen wel rond gekregen. De leasingmaatschappij wou een elektrische Golf inschrijven maar botste al snel op enkele administratieve tekortkomingen.
Zo bleken de Nederlandse documenten, de wagen kwam uit Nederland, niet te voldoen en moesten er nog extra stukken van het Nederlandse inschrijvingsbewijs bekomen worden. Uiteindelijk kreeg Athlon het voor elkaar en accepteerde het DIV (Dienst voor inschrijving van voertuigen) de aanvraag. Volgende week dinsdag stellen Ahtlon en Essent hun elektrisch programma voor aan de hand van dit project.
Via De Standaard
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden