Al verschillende eigenaars hebben hun Pagani Zonda een geheel eigen interpretatie gegeven. Zozeer zelfs dat ze er hun eigen type-aanduiding als achtervoegsel aan toegevoegd hebben. En dat lijkt opnieuw het geval te zijn met de (allerlaatste?) Zonda. De Zonda HH. Slechts enkele renders zijn er van de one-off Pagani verschenen maar we krijgen al min of meer een beeld van hoe de auto er zal uitzien. De eigenaar weet donders goed wat hij wil en hij gaf ondertussen toelichting bij de keuzes voor zijn ultieme Zonda.
"I certainly don't fit the standard profile of Zonda owners these days. The majority of recent customers either run their own countries, are part of some royal family, sheiks, or distinctively old money. So I think it's been fun for the Pagani team to deal with someone who actually still have to worry what stuff costs and is about the same age as many of the employees wink", aldus de eigenaar.

"The color is likely going to be Monterey Blue or a close variety of that. I've wanted a Lamborghini in that color since forever, but it never came to pass, so now I'm trying it on the Zonda. We're currently playing with a few yellow highlights as well, but that's not a sure thing yet."
Dat de eigenaar niet zomaar over één nacht ijs is gegaan bewijst ook zijn afwijkende keuze voor de manuele versnellingsbak.* "I've been picking and choosing stuff. My car, I believe, is going to be the only stick car mated with the new, more powerful engine." *Iets wat we alleen maar kunnen toejuichen trouwens.
*

*
De Zonda HH moet een combinatie vormen van al het beste wat Pagani is zijn korte bestaansgeschiedenis heeft weten te verwezenlijk op gebied van technologie en puur rijplezier. "The default choice, though, is to use the newest of everything. So center-lock wheels, the new F1-based ceramic coated titanium exhaust system (it's stunning, same system as you can see on the Zonda R), carbon-ceramic brakes, the carbon-titanium tub (only road car in the world using that, it's about 30% lighter than carbon-fiber and even stronger), and of course the new 680 hp AMG V12."
De Zonda HH zal eenmaal als hij af is een auto zijn die volgens zijn bezitter ook daadwerkelijk gebruikt zal worden. Benieuwd waar deze zal opduiken en wie deze mysterieuze eigenaar nu is. "Also, I'm definitely buying this to drive and keep it forever. It's not going to merely sit in a garage museum somewhere, which unfortunately is true of a fair number of Zondas."
Via: Teamspeed*
*
Recente reacties
Rijtest: Range Rover P530 First Edition (2022)
Tik je de automaathendel echter met één moeiteloze vingerbeweging in zijn sportstand en plant je je...
Door Techno Patat 18 uur geleden
EV's moeten goedkoper of automarkt stort in, waarschuwt Stellantis-topman
Dat Stellantis eens begint met het onderscheid tussen de fleet en particuliere markt wat kleiner te...
Door Johan 2 dagen geleden
Rijtest + video: Mercedes EQE 350+ (2022)
107.000 euro... het is wat de zot ervoor geven wil. Maar, niet verbazend als je weet dat Mercedes...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Nu officieel: vanaf 2035 verbod op verkoop nieuwe auto’s met verbrandingsmotoren
Met als resultaat dat mensen die geen nieuwe wagen (goedkoopste elektrische wagen met zeker 200 km...
Door Nick 3 dagen geleden