Ik wist niet eens dat dit gedrocht bestond en ik weet nog minder wie deze wagen op zijn oprit zou willen, maar Volkswagen zal op basis van deze Lavida een elektrische middenklasser voorstellen op het Salon van Peking. Het gaat om een prototype dat Shanghai VW, een Chinese alliantie tussen SAIC en Volkswagen, in de nabije toekomst zal gaan commercialiseren.
Voor Volkswagen is dit de uitgelezen kans om de piste van de commerciële elektrische auto te onderzoeken om deze nadien ook in Europa te bewandelen. De Lavida is een goedverkopende middenklasser in China die je kan situeren onder de Volkswagen Jetta.
Bron: China Car Times
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 11 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 11 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden