Tenminste dat is toch hoe VW deze nieuwe Up! Lite aan ons voorstelt. Een nieuw ontwikkelde 800 cc Tdi motor, gekoppeld aan een elektromotor en 7 traps DSG bak moeten zorgen voor een verbruik van maar liefst 2,44l/100 km. Met een enorm aerodynamisch design moet deze driedeurs vierzitter hét ecologische pronkstuk van VW worden. Zoals gewoonlijk zijn de prestaties niet om over naar huis te schrijven al doet de 50 pk sterke diesel goed z'n best. Mede dankzij dankzij de 14 elektrische pk's is een topsnelheid van 160 km/u en een 0-100 sprintje van 12.5 seconden mogelijk. Alhoewel de looks voor een productiemodel nogal gewaagd zijn, zouden ze niet misstaan in de showrooms.
Met een gewicht van ongeveer 700 kg zijn de cijfers net wat realistischer maar blijven benijdenswaardig. Qua gebruik van het hybride systeem is de Up! Lite vergelijkbaar met de Toyota Prius. Zo wordt de motor uitgeschakeld bij het afremmen en kan er op lage snelheden volledig elektrisch gereden worden dankzij de lithium-ion batterij. Volkswagen plant een commercialisering in de VS, over een mogelijke Europese introductie is er voorlopig nog geen sprake. Waarschijnlijk zit het feit dat het hier om een diesel gaat daar voor iets tussen.
via: Egmcartech
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 20 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 23 uur geleden