Voor de IAA liet Mitsubishi verstek gaan waardoor ze in eigen land toch serieus moeten compenseren, maar liefst 16 primeurs zouden hun intrede doen op de Tokyo Motorshow later deze maand. Twee van deze primeurs zijn de PX-MiEV en de i-MiEV Cargo met zoals de namen al verraden een ecologisch verantwoorde aandrijving. De Cargo doet enkel beroep op de plug-in technologie die we kennen van de 'gewone' i-MiEV terwijl de PX-MiEV een hybride is en ondersteuning krijgt van een 1.6 liter grote bezine motor en de E-4WD vierwielaandrijving meekrijgt.
De i-MiEV Cargo moet hét ecologische werkpaard worden, al lijkt de autonomie van slechts 160 km een domper op de euforie. De hybride technologie in de PX lijkt me dan ook realistischer. Twee elektromotoren zorgen voor de directe aandrijving en een koppel van 200 Nm, de benzine unit wordt alleen gebruikt om de batterijen opnieuw op te laden. Tenminste voor zover dit niet lukt met de energie die wordt gerecupereerd bij het remmen.
Bevestiging over een mogelijke productie is er nog niet gegeven, al lijkt de PX niet ver van een productie start. Enkel het interieur mag wat praktischer en minder opzichtig en de wagen lijkt me zo de baan op te kunnen.
via: worldcarfans
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 0 sec geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 22 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden