Soms kan de voortdurende vraag leiden tot een daadwerkelijk aanbod. Een goed dat nog niet bestaat, kan omwille van die vraag geproduceerd worden om uiteindelijk aan de wensen van de consument te voldoen. Bij Volkswagen lijkt zulk een proces aan de gang. Daar overwegen ze de productie van een GTD-variant van hun net vernieuwde Polo. De vernieuwde Golf werd reeds voorzien van een GTD en GTI-variant, een sportievere variant met cijfers die toelaatbaar zijn inzake uitstoot en verbruik. Het is datzelfde pad dat VW wil belopen met haar Polo.
In verband met de GTD zeggen insiders het volgende: “We wouldn’t rule it out, it’s still early days for the new Polo. The diesel mix isn’t as strong in the supermini segment but should there be significant demand for it, we would consider it.”
De GTI zou er op haar beurt moeten komen in de lente volgend jaar. Die zou voorzien worden van het 1.4l turbogevoerd motorblok. De mini-suv, convertible- en estate-versie van de Polo zouden allemaal nog moeten volgen in diezelfde periode.
via autocar
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 16 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 19 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 22 uur geleden