Volkswagen heeft besloten om volgend jaar de productie van de Citi Golf in Zuid-Afrika stop te zetten. Daarmee komt een einde aan het 34 jaar durende tijdperk van de Golf I. De Citi Golf was nochtans een populair model in Zuid-Afrika, vorig jaar was 1 op 4 verkochte wagens daar een Citi Golf. Het model moet nu plaatsmaken voor het opschroeven van de productie van de Polo en de Jetta. Hoewel de Citi Golf op het eerste zicht een Golf I is, heeft hij in al die jaren een grondige evolutie doorgemaakt. Kijk maar even naar de dikkere bumpers en de achterlichten, die recht uit een tuning-catalogus lijken te komen.
Het dashboard trouwens uit de eerste Skoda Fabia-reeks. De wagen was tot op vandaag beschikbaar met een 1.4, 1.6 of 1.8 benzinemotor, goed voor respectievelijk 73/84, 100 of 122pk.
Bron: Autoweek.nl
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 11 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 11 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden