Volkswagen wilt natuurlijk niet achterblijven qua presentaties op de SEMA show in L.A. dus stelden ze vandaag de Passat cc ECO performance concept voor. Hetgeen deze cc zo speciaal maakt is de instebare turbo waardoor je zélf kan kiezen welke prestaties de wagen levert en dus ook welke verbruikscijfers. Aangezien technisch vernuft alleen geen hoofden meer doet draaien werd de hele wagen onder handen genomen, gaande van uiterlijk vertoon tot het innerlijk comfort.
De 2.0 Tsi motor krijgt een instelbare APR turbo waarbij de bestuurder kan kiezen tussen drie verschillende standen: eco (222pk), GT (252pk) en full power (311). Welke jou het beste ligt kies je zelf, maar weet dan wel dat het verbruik in de ECO-stand variëert tussen de 8,5 en 10,5 liter per 100km. Niet slecht voor zo'n grote vierzits coupé.
Uiterlijk krijgt de CC een setje 20 inchers mee, vergezeld van nieuwe Brembo remmen en een H&R ophanging. De andere bodykit met aangepaste bumpers en gemotoriseerde achterspoiler à la Porsche moeten het een mooi geheel maken. Binnenin krijgen de reeds goed voorziene CC passagiers nog wat extra in de vorm van Recaro stoelen en een sportief uitziend stofje.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 11 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 12 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden