Sommigen onder u zullen deze nog wel herinneren van op het autosalon van Geneve. De K.O.7 Spyder is een sportwagen die net als de Ariel Atom zonder enig compromis te maken zijn ware doel tracht te bereiken : pure rijsensaties. Een no-nonsense sportwagen dus! De K.O.7 is van de hand van dezelfde designer die ons de Enzo en de Quattroporte heeft 'geschonken' . De beslissing om tot productie over te gaan komt enigzins onverwacht omdat er toch serieuze twijfels waren of men daadwerkelijk deze stap zou wagen. Voor de geïnteresseerden kan ik meedelen dat het gelimiteerde aantal van 99 exemplaren voor een kleine €150.000 per stuk van de band rollen.
Een koopje? Ik denk het niet, want wanneer je er de concurrentie op nahoudt (Lotus 340R, Ariel Atom, Lotus Exige bv.) bemerk je dat dit toch een wel zeer exclusief prijskaartje is. Een beetje jammer ook is dat er in het motorruim waar de 2.0l motor van Toyota makelijk ligt geen plaats is voor superchargers ed. Dit maakt dat de 240pk sterke K.O.7 in combinatie met zijn iets hogere gewicht (750kg) waarschijnlijk niet echt een antwoord kan bieden op racekanonnen als de Ariel Atom die over een betere pk/kg verhouding beschikken. Zeker is wel dat deze K.O.7 een heel exclusief karretje zal zijn waarin je zeker geen slecht figuur zal slaan!
via autofiends
Sommigen onder u zullen deze nog wel herinneren van op het
autosalon van Geneve. De K.O.7 Spyder is een sportwagen die net als de Ariel Atom zonder enig compromis te maken zijn ware doel tracht te bereiken : pure rijsensaties. Een no-nonsense sportwagen dus! De K.O.7 is van de hand van dezelfde designer die ons de Enzo en de Quattroporte heeft 'geschonken' . De beslissing om tot productie over te gaan komt enigzins onverwacht omdat er toch serieuze twijfels waren of men daadwerkelijk deze stap zou wagen. Voor de geïnteresseerden kan ik meedelen dat het gelimiteerde aantal van 99 exemplaren voor een kleine €150.000 per stuk van de band rollen.
Een koopje? Ik denk het niet, want wanneer je er de concurrentie op nahoudt (Lotus 340R, Ariel Atom, Lotus Exige bv.) bemerk je dat dit toch een wel zeer exclusief prijskaartje is. Een beetje jammer ook is dat er in het motorruim waar de 2.0l motor van Toyota makelijk ligt geen plaats is voor superchargers ed. Dit maakt dat de 240pk sterke K.O.7 in combinatie met zijn iets hogere gewicht (750kg) waarschijnlijk niet echt een antwoord kan bieden op racekanonnen als de Ariel Atom die over een betere pk/kg verhouding beschikken. Zeker is wel dat deze K.O.7 een heel exclusief karretje zal zijn waarin je zeker geen slecht figuur zal slaan!
via autofiends
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 12 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden