Eerlijk gezegd, de laatste tijd gebeurt het raar of zelden dat ik nog maar omkijk naar een Renault. Ze zijn echt saai en grijs geworden. Hier lijkt nu toch enigzins verandering in te komen met de Ondelios, een milieuvriendelijke crossover die comfortabel plaats biedt aan 6 passagiers. Deze conceptcar misleidt door zijn vlotte en cleane lijnen, want je zou niet meteen denken dat hij zowat even groot is als een Audi Q7!! Zijn naam komt voort uit een mix tussen het franse woord voor golf 'Onde' en 'Helios' (de Griekse god vd zon) en verwijst dus naar die vloeiende lijnen van het koetswerk.
Binnenin deze Ondelios vinden 6 passagiers ruim plaats op een 'zwevende' zetel die allemaal beschikken over voetsteunen en tv-schermen. Op het dashboard tref je touchscreens aan die info weergeven over motor en navigatie, beelden van de achteruitrijcamera etc. .
Onder de motorkap ligt een hybridemotor, nl. een 205pk versie van Renault's 2.0dci dieselmotor die gekoppeld is aan een versnellingsbak met 7 verhoudingen en dubbele koppeling en twee 27pk sterke electromotoren. De dieselmotor werkt volgens ondertussen gekende stop-start technologie terwijl de electromotor inspringt bij een gebrek aan tractie aan de voorwielen, waardoor de Ondelios dus een 'part-time' vierwiel aangedreven voertuig is. Reeds vanaf 1700 t/min beschikt de bestuurder over 450Nm en een sprintje naar de 100 neemt slechts 7.8sec in beslag. Deze cijfers worden gekoppeld aan een verbruik van net geen 4l per 100km. Lijkt mij toch wel zéér veelbelovend?!
Diegenen die eens van dichtbij willen gaan bekijken hoe de Renault Espace er in 2020 zou kunnen gaan uitzien moeten beslist eens afzakken naar de Paris Motor Show van 4oktober !
via autoexpress
Eerlijk gezegd, de laatste tijd gebeurt het raar of zelden dat ik nog maar omkijk naar een Renault. Ze zijn echt saai en grijs geworden. Hier lijkt nu toch enigzins verandering in te komen met de Ondelios, een milieuvriendelijke crossover die comfortabel plaats biedt aan 6 passagiers. Deze conceptcar misleidt door zijn vlotte en cleane lijnen, want je zou niet meteen denken dat hij zowat even groot is als een Audi Q7!! Zijn naam komt voort uit een mix tussen het franse woord voor golf 'Onde' en 'Helios' (de Griekse god vd zon) en verwijst dus naar die vloeiende lijnen van het koetswerk.
Binnenin deze Ondelios vinden 6 passagiers ruim plaats op een 'zwevende' zetel die allemaal beschikken over voetsteunen en tv-schermen. Op het dashboard tref je touchscreens aan die info weergeven over motor en navigatie, beelden van de achteruitrijcamera etc. .
Onder de motorkap ligt een hybridemotor, nl. een 205pk versie van Renault's 2.0dci dieselmotor die gekoppeld is aan een versnellingsbak met 7 verhoudingen en dubbele koppeling en twee 27pk sterke electromotoren. De dieselmotor werkt volgens ondertussen gekende stop-start technologie terwijl de electromotor inspringt bij een gebrek aan tractie aan de voorwielen, waardoor de Ondelios dus een 'part-time' vierwiel aangedreven voertuig is. Reeds vanaf 1700 t/min beschikt de bestuurder over 450Nm en een sprintje naar de 100 neemt slechts 7.8sec in beslag. Deze cijfers worden gekoppeld aan een verbruik van net geen 4l per 100km. Lijkt mij toch wel zéér veelbelovend?!
Diegenen die eens van dichtbij willen gaan bekijken hoe de Renault Espace er in 2020 zou kunnen gaan uitzien moeten beslist eens afzakken naar de Paris Motor Show van 4oktober !
via autoexpress
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden