Geen BMW zonder AC Schnitzer-aandacht, dus dat geldt ook voor de allereerste M3 Touring ooit. Die krijgt zijn eigen versie mee van het gekende tuningpakket goed voor lellen van velgen, een schnitzel van een achterspoiler en natuurlijk flink wat extra vermogen.
BMW-tuner AC Schnitzer heeft flink wat in te halen. Vorig jaar vierde de Motorsport-afdeling van hun favoriete merk namelijk zijn 50ste verjaardag, en dat deden ze door de ene na de andere nieuwe M-auto uit te pakken. Zo verscheen met de XM bijvoorbeeld niet alleen het eerste specifieke M-model sinds de M1 ten tonele, maar pakten ze voor het eerst ook een Touring-versie uit van de M3. Die moeten natuurlijk allemaal bij de tuner langs, te beginnen met die laatste.
Tot 610 pk
Heel veel extra werk had AC Schnitzer dan ook niet aan de M3 Touring, want het gros van de aanpassingen zijn identiek aan die van de reguliere M3. Zeken dus op een messcherpe splitter onder de voorbumper, canards op de hoeken, wat extra opsmuk om alle luchtstroomopeningen te accentueren en 20-inchvelgen met een lager gewicht dan de originele BMW-exemplaren. Achteraan moesten de tuners wel even nadenken om het gewoonlijke spoilergeweld in de breakvorm te integreren. Daardoor komt de vleugel misschien wat minder opvallend voor de dag, maar toch is hij aanzienlijk langer dan die van de standaard-M3 Touring. Het plaatje wordt afgewerkt met de gekende diffuser van de Schnitzer-M3, inclusief vermogenstimulerend uitlaatsysteem.
Hoeveel vermogen stimuleert dat alles dan bijeen, vraag je je af? Wel, AC Schnitzer geeft je M3 Touring naar wens tot 610 pk met zijn aangepaste ECU. Dat is maar liefst 100 pk meer dan het standaardmodel als Competition uit zijn zes-in-lijn weet te puren, en ook 20 pk meer dan de tuner tot voor kort klaar kreeg voor de M3 sedan. Ook die krijgt nu echter toegang tot dezelfde upgrade, of toch tegen de juiste prijs. Die prijs hangt natuurlijk af van hoe bont je het zelf wil maken, maar de vermogensupgrade kost je op zich alvast 9.882 euro.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden