
Neem je als tuner een relatief normale auto als basis, dan is het niet zo moeilijk om er iets beters van te maken. Start je daarentegen met een Mercedes-Maybach GLS 600, dan moet je flink uitpakken om indruk te maken. De dames en heren van Mansory hebben onze aandacht alvast getrokken met hun enorme bullbar…
Vooral stadsbewoners kennen het gevoel: je auto is nooit helemaal veilig op een publiek parkeerplekje. Neemt de persoon voor je de betekenis van het woord ‘bumper’ net iets te letterijk, dan blijf je achter met een lelijke deuk en een hap uit de waarde van één van je duurste bezittingen. Dat beseffen de Duitse tuners bij Mansory blijkbaar ook, en dus trakteerden ze hun interpretatie van de Mercedes-Maybach GLS 600 — naast de gewoonlijke vermogensboost — op een stevige bullbar.
Mansory vs. Brabus
Dat stukje botsbescherming is verre van de enige aanpassing die Mansory de Maybach GLS mee geeft, want vrijwel elk carrosseriedeel werd naar eigen zeggen vervangen door een exemplaar uit koolstofvezel. Dat gaf de tuners de mogelijkheid om de look grondig bij te schaven, waardoor de auto pronkt met een resem — al dan niet functionele — luchthappers op zijn verbrede wielkasten. Ook de bumpers werden natuurlijk ingewisseld voor Mansory-specifieke exemplaren, met vooraan een geïntegreerde splitter met vleugeltjes aan de zijkanten en achteraan een grote diffuser achter alweer twee verchroomde beschermingsbuizen. Bovenop de kofferklep zien we een iets vergrote spoiler uit koolstofvezel.

Mansory’s Mercedes-Maybach GLS 600 kan die extra luchtgeleiding waarschijnlijk wel gebruiken, want ook het vermogen krijgt natuurlijk een flinke boost. Zo brengt de uitgeboorde 4.4-liter twinturbo-V8 nu 820 pk en 980 Nm koppel naar de vier wielen, goed voor een 0-naar-100-sprintje in 4,4 seconden. Desgewenst gaat hij door tot de 300 km/u op de teller verschijnt, maar daar beslist de elektronische begrenzer dat het welletjes is geweest. Vind je dat toch nog niet snel genoeg, dan kan je ook bij Brabus langsgaan voor een aangepaste Mercedes-Maybach GLS. Hun versie produceert namelijk 900 pk en 1.050 Nm koppel, waarmee hij de 100 km/u bereikt in 4,2 seconden en het tot 320 km/u schopt. Maar die heeft wel geen bullbar…
Recente reacties
Autofans werft aan: Word jij ons nieuwe redactielid? (2023)
Thanks Yannick! Je bent wel super charmante eindbaas vergeten te vermelden ;)
Door Wim 3 uur geleden
EV-premie tot 5.000 euro: Vlaamse Regering wil particulier in elektrische auto krijgen
Dan gaan ze toch eerst hun prijzen moeten verlagen, want er is amper aanbod onder 40k nieuwprijs....
Door this 5 uur geleden
Een vijfde van nieuw ingeschreven auto’s in Europa is elektrisch
Die data kan je gewoon vinden op het internet en het is véél minder dan 25%. Er zijn intussen al...
Door this 5 uur geleden
Nissan Concept 20-23 (2023)
Dit is echt wel een vet design.
Door Dominique 5 uur geleden