
Mansory strikes again. De tuner staat niet bepaald bekend om zijn subtiliteit, en dat wordt opnieuw duidelijk in deze wel heel erg drukke Porsche Cayenne Coupé.
Koolstofvezel loopt als een rode draad doorheen het verder bijzonder oranje koetswerk van de SUV-coupé uit Stuttgart. De motorkap wordt uitgevoerd in het dure en lichte materiaal, net als de luchtinlaten in de voorbumper, zijschorten, achterbumper en spiegelkappen. Ook de dakspoiler en wielkasten bestaan uit carbon. In die wielkasten huizen trouwens matzwarte 23-duimsvelgen.

Binnenin keert de schreeuwerig oranje koetswerkkleur terug in de stiksels. De zetels, de inzetstukken van de deuren en de bovenkant van het dashboard krijgen een diamantvormig patroon in hun leder gestikt. Dat patroon keert trouwens terug in de vloermatten en koffer.

Onder de motorkap krikt Mansory het vermogen van de 4.0 V8 biturbo op van 550 pk naar 700 pk. Het koppel stijgt op zijn beurt van 770 Nm naar 900 Nm. De sprinttijd wordt scherper gesteld: 0-100 km/u neemt geen 3,9 seconden meer in beslag maar 3,2 seconden, de topsnelheid stijgt van 286 km/u naar 300 km/u.
Recente reacties
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Even lelijk als de Dodge RAM hoor. Maar ik ben van mening dat elk zijn eigen smaak heeft en...
Door this 1 dag geleden
Officieel: Lexus LBX is kleinste Lexus ooit (2023)
wat gaat hij kosten
Door j veldt cv 2 dagen geleden
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Oh nee. Laat hem maar in de US of A. Ik vind hem lelijk. Geef mij dan maar een Dodge RAM die oogt...
Door Ricardo 2 dagen geleden
Honda e na amper 3 jaar op pensioen
Ik heb er op 1 dag eens 3 verschillende gezien op de wegen. Het is wel nog een gek zicht, want...
Door this 2 dagen geleden