Wie 306 pk in de nieuwe Mini John Cooper Works GP niet genoeg vindt, kan terecht bij de Duitse tuner Manhart. Die pompt het vermogen van de radicale pocket rocket op tot 350 pk. En zoals steeds gaat de creatie niet onopgemerkt voorbij...
De GP-versie is natuurlijk al een radicale variant van de Mini Hatch, met onder meer imposant spoilerwerk en een achterbank die achterwege wordt gelaten om gewicht te verlichten. Maar dat kan nog extremer, vindt Manhart. Samen met het Nederlandse Beek Auto Racing ontwikkelde het de Manhart GP3 F350.
De drukgevoede tweeliter viercilinder onder de motorkap van de John Cooper Works GP ziet daardoor zijn vermogen toenemen van 306 pk en en 450 Nm tot 350 pk en 530 Nm. Dat bereikt Manhart door ingrijpen in het motormanagement, een andere intercooler en een gewijzigde uitlaatlijn, waarvan de tuner zelf zegt dat die niet overal goedgekeurd gaat worden.
Voor de buitenkant voorziet Manhart alleen een opvallende wrap, met eigen 19-duimsvelgen en een verlagingsset van 20 millimeter vooraan en 15 millimeter achteraan. Een uitgebreidere verlagingskit is in volle ontwikkeling, net als een stevigere vermogensupgrade.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden