De Amerikaanse tuner ECD Automotive Design specialiseert zich in het ombouwen van Land Rovers. Hun laatste creatie? Een Defender met Tesla-batterij. Een Land Rover Defender P100D, zo je wil.
Meestal monteert ECD grote V8-blokken in het vooronder van hun Defenders, maar deze keer gooiden de Britse Amerikanen het over een andere boeg. ECD nam de aandrijflijn van een Tesla Model S Performance (de voormalige P100D) en monteerde die met de hulp van een bevriend bedrijf op het chassis van een Defender.
Het resultaat is een batterij met capaciteit van 100 kWh, een laadtijd van 5 uur (driefasig) en een rijbereik van 354 kilometer. Al bij al geen slechte prestatie, want een Tesla is natuurlijk aerodynamisch geoptimaliseerd, maar de Defender heeft de aerodynamica van een Amerikaanse koelkast. Dat neemt niet weg dat de Land Rover Defender van ECD amper een dikke 5 seconden nodig heeft om 100 km/u te halen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 2 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 17 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden