Als de Duitse tuner Brabus nog eens van zich laat horen, dan zullen we het geweten hebben. In Genève krijgen we deze 800 Adventure XLP te zien, op basis van de Mercedes-AMG G 63.
Voor de 800 Adventure XLP ontwikkelde Brabus een nieuw onderstel, dat niet alleen de wielbasis met zowat 69 centimeter verlengt maar ook de bodemvrijheid deed toenemen tot 49 centimeter. Goed nieuws voor de terreincapaciteiten – al is dat nooit echt het probleem van de Geländewagen geweest – die nog een duwtje in de rug krijgen van het terreinrubber dat de 22-duimsvelgen omgordt.
Door de banden is de topsnelheid van deze 800 Adventure XLP begrensd op 210 km/u, maar Brabus zou uiteraard Brabus niet zijn als het geen 800 pk en 1.000 Nm puurt uit de 4.0 V8 biturbo. Dit monster schiet dan ook naar 100 km/u in 4,8 seconden.
De G-Klasse werd omgebouwd naar een pick-up. Brabus voorziet optioneel een landingsplaats voor een drone op de laadbak. Die drone kan volgens de Duitsers hulpgoederen transporteren naar gebieden waar zelfs deze 800 Adventure XLP niet geraakt. Standaard krijgt de auto een matzilveren koetswerkkleur mee en een donkerbruin lederen interieur. Maar uiteraard is bij de Duitse tuner zowat alles mogelijk...
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 10 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 13 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden