Met 290 pk op zijn voorwielen is de Golf GTI TCR al geen doetje. Het Duitse ABT doet er echter nog een schepje bovenop, want ze tillen de 2-liter voorin richting de 340 pk. Omdat meer nu eenmaal beter is, toch?
De TCR is VW's eerbetoon aan de huidige generatie GTI. Een uitzwaaimodel dat met 290 pk moet tonen dat Volkswagen weet hoe voorwielaangedreven raketten in elkaar te steken. Ruimte voor meer stuwkracht is er echter altijd, vraag dat maar aan ABT. Want die tillen het vermogen richting 340 pk.
Rappe Golf
Dankzij die 50 extra paarden weet de GTI TCR een top te halen van 265 km/u. De honderd? Die tik je vanuit stilstand aan in 5,4 tellen. Waarden die je eerder bij een vierwielaangedreven Golf R verwacht, niet bij een GTI'tje.
Ben je dan ook zo'n tot 400 stuks gelimiteerde Clubsport S misgelopen, dan is dit je kans om diens prestaties te evenaren. Al schuilt er één addertje onder de middenconsole, want waar de Clubsport S de voorwielaandrijving koppelde aan een handbak is deze TCR steevast uitgerust met een DSG-automaat. Kleine domper op de feestvreugde.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden