Porsche 911 met widebody en Corvette-V8 is juist op alle foute manieren

porsche-911-ls7-engine_01

Vorige maand was de SEMA tuningshow in volle gang. En hoewel we liever geen aandacht geven aan het merendeel van de foute gedrochten daar, willen we jullie deze Porsche 911 van Race Tech Services (RTS) niet onthouden. Want onder de kap ligt de V8 van een Corvette. Hoezo heiligschennis?

Laat het maar aan de Amerikanen over om smaakloze dingen in elkaar te vijzen. Beste voorbeeld daarvan is eigenlijk de gehele SEMA tuningsshow in Las Vegas. Een soort van Pimp My Ride op steroïden met duur speelgoed. Bij deze 911 bleven we toch even stil staan - nu ja, bij de foto's alleszins. De motorsport director voor Falken, Nick Fousekis bouwde de wagen samen met RTS en lepelde een V8 achterin.

Het is niet nieuw dat tuners een V8 steken in een Porsche 911, denk maar aan RUF. Maar een Amerikaanse LS7-motor van Chevrolet in een Duitse sportwagen bouwen... dat doet pijn aan het hart van puristen. Ons hart heeft er alleszins geen problemen mee, want uit de verpakking levert zo'n LS7 al meer dan 500 pk en 630 Nm. Ga er dan ook maar van uit dat deze 911 DV8 - want zo heet 'ie - een beest is. En uiterlijk is hij ook best lekker stoer, toch?

porsche-911-ls7-engine_01

Hierbij nog een lijstje met aanpassingen:
• LS-7 engine swap
• Custom 911 DV8 widebody with an amazing green paint job
• Full alpine info and sound system
• Sparco race seats and interior
• Full CSF 3-piece all-aluminum radiator system for 996/986 Carrera
• Retrofit Infiniti Q50 headlight conversion
• Custom set of HRE Performance wheels
• Full KW Suspension
• Hawk break pads and rotors
• Falken rubber

porsche-911-ls7-engine_01

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws