
Polestar-fans kunnen in hun polletjes wrijven, want er zit nog maar eens groot nieuws aan te komen. Zo belooft het merk nog deze maand het doek te trekken van zijn vierde model. Dat wordt natuurlijk opnieuw een elektrische auto, maar Polestar geeft nog een paar andere hints naar wat we mogen verwachten.
Polestar is nu echt op dreef. Na al zo’n vier jaar op het — toegegeven, best geslaagde — smoelwerk van de Polestar 2 te kijken, trakteren ze ons plots op twee nieuwkomers in pakweg een half jaar tijd. In oktober vorig jaar maakten we namelijk al kennis met de Polestar 3, een forse SUV, en die krijgt nog deze maand gezelschap van de Polestar 4. En als we de Zweden mogen geloven, wordt dat er eentje om rekening mee te houden.
Helemaal op schema
In een nieuwe teaser laat Polestar namelijk alvast weten dat de aankomende 4 de snelste auto in hun gamma zal worden. Dat betekent dus dat de nieuwkomer niet alleen de Polestar 2 BST Editions achter zich zal laten, maar ook de 510 pk sterke topversie van de Polestar 3. Daarover verklapt topman Thomas Ingenlath trouwens ook al dat de 4 niet gewoon een hertekende versie van die 3 zal worden, maar een grondig andere auto. Het nieuwe model zou volgens de fabrikant zelfs de binnenruimte van een SUV weten te combineren met de aerodynamica van een coupé, dus het is bevestigd: de Polestar 4 wordt een SUV-coupé.

Dat laatste wist de aandachtige Polestar-volger eigenlijk al langer dan vandaag, want een tweetal weken geleden pochte Ingenlath nog met de strakke planning van zijn merk door de aankomende modellen in camouflage te tonen. Daar zat toen dus ook de Polestar 4 bij, maar die was niet alleen. Daarnaast kwam ook de Polestar 5 nog eens in beeld, een berline die we in de loop van volgend jaar mogen verwachten, en omstreeks 2026 is het de beurt aan de Polestar 6 als elektrische roadster. Eerst krijgen we zoals beloofd deze Polestar 4 in vol ornaat te zien, en dat gebeurt op 18 april.
Recente reacties
Einde autoprogramma’s: ook The Grand Tour houdt er waarschijnlijk mee op
Wat de reden ook is, dit vind ik nu wel spijtig om te lezen. Ik vond de Grand Tour beter dan Top...
Door Mathieu 1 dag geleden
BMW patenteert ‘iM3’-naam: wordt volgende M3 elektrisch?
Ik vermoed dat de eerste elektrische M wel snoeihard moet gaan. Het lijkt nu dat men de M50/M60...
Door Mr Ponrow 2 dagen geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
ik zeg je ze willen de hoofdprijs hier. kom op zeg dat is meer dan maal 2! Loon mag wat lager...
Door Kevin 2 dagen geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
VW heeft alle Europeese klanten beduveld met de sjoemel diesel en hun vervolgens in de kou laten...
Door Scheijen 3 dagen geleden