Na lang geplaag is het eindelijk zover: de Polestar 5 treedt voor het eerst in het daglicht tijdens het Goodwood Festival of Speed. Dat doet hij voorlopig nog in een strak camouflagepak, maar om dat goed te maken geven de Zweedse Chinezen al een paar smakelijke specificaties vrij.
Vandaag gaat het Goodwood Festival of Speed van start, een jaarlijkse viering ter ere van de automobiel. Daar worden naar goede gewoonte heel wat nieuwe modellen aan het publiek getoond, en ook Polestar brengt er ongezien speelgoed mee. Gedurende het evenement zal de Polestar 5 er namelijk tweemaal daags de heuvel beklimmen, en daartoe geeft de constructeur alvast inkijk in zijn zuiver elektrische aandrijflijn.
Richting de 900 pk
Je kon het waarschijnlijk al raden, maar de Polestar 5 wordt niet alleen elektrisch maar ook best potent. Zo mogen we volgens het merk rekenen op twee elektromotoren, in totaal goed voor — hou je vast — 884 pk en 900 Nm koppel. Genoeg dus om menig Tesla Model S of Porsche Taycan het vuur aan de schenen te leggen. Daarnaast spreekt Polestar over een 800 V-boordnetwerk, waardoor de accu in geen tijd terug volgeladen moet kunnen worden. Over die accu gesproken: dat is het enige belangrijke deel van de aandrijflijn waar de constructeur nog geen details over vrijgeeft.
Polestar mag dan met al die camouflage nog geheimzinnig doen over het uiterlijk van de ‘5, maar stiekem hebben we al een redelijk goed beeld van hoe die eruit zal komen te zien. We weten namelijk al langer dan vandaag dat de ruime GT het stramien van de Precept conceptcar volgt, en we kregen er ook al een aantal glimpen van te zien in teaserfoto’s en zelfs in een designdocumentaire over het merk. Op de echte lancering is het echter nog wachten tot 2024, maar niet voor we heel wat ander lekkers van de constructeur te zien krijgen. Voor ze nummertje 5 bereiken moet Polestar namelijk eerst nog langs de 3 en de 4 passeren, en dat worden SUV’s.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 15 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden