We zouden het bijna niet meer geloven, maar we geven het toch even mee: Maserati is van plan om zijn Grecale binnen een dikke maand te onthullen. Om ons tot dan bezig te houden mogen we alvast genieten van een aantal weinig verhullende plaagplaatjes.
De Italianen zijn langzaam maar zeker oude beloftes aan het nakomen. Zo kregen we vorige week de Alfa Romeo Tonale te zien na een aanloop die alles samen een kleine drie jaar in beslag nam, en lijkt ook de Maserati Grecale eindelijk op het toneel te gaan verschijnen. Die zou oorspronkelijk onthuld worden op 16 november vorig jaar maar werd uitgesteld wegens — jawel — het chiptekort.
Geruchtenbundel
Nu zijn de Italianen formeel: het doek gaat van de Grecale af op 22 maart. Om die bewering wat extra geloofwaardigheid te geven, vervolledigen ze hun aankondiging met een aantal weinig verhullende teaserplaatjes. Daarop krijgen we een ruimschoots productierijpe Grecale te zien die straten van een overduidelijk Italiaans stadje verkent. Terwijl Maserati eerder al plaagde met beelden van flink ingepakte preproductiemodellen heeft deze Grecale niets dan een paar stickers om het lijf, dus zijn knappe koetswerk is al grotendeels te zien. Op de flanken van de auto lezen we trouwens het opschrift “Ik ben de Maserati Grecale. Meer kan ik je niet vertellen.”
Dat kunnen wij wel, want de Grecale heeft ons ruimschoots de tijd gegeven om de geruchten te bundelen. Volume 1 van die collectie gaat over het onderstel, dat nauw verwant zou zijn aan het Giorgio-platform dat al even onder de Alfa Romeo’s Giulia en Stelvio leeft. In tegenstelling tot pakweg de recent onthulde Tonale mogen we er dus van uitgaan dat deze Maserati in de basis een achterwielaangedreven model wordt. Verder spreekt de geruchtenbundel over een Trofeo-versie, want die werd al meermaals door spionnen gespot tijdens preproductietesten. Die zou vermoedelijk de 3.0-liter Nettuno-V6 uit de MC20 lenen aangezien de Grecale Trofeo volgens de traditie krachtiger moet worden dan de Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Daarnaast zou er ook een mildhybride komen met een 2.0-liter benzinemotor en — op termijn — misschien zelfs een zuiver elektrische versie.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden