Morgan start een nieuw hoofdstuk in zijn driewielergeschiedenis. Binnen een kleine maand trekken de Britten namelijk het doek van een opvolger voor hun bekende 3 Wheeler, al gaat die voor het eerst onder een andere naam door het leven.
We hoeven het je waarschijnlijk niet te vertellen, maar voor de goede orde: de meeste auto’s hebben tegenwoordig vier wielen. De succesvolle exemplaren die het met minder wisten te stellen kunnen we zowat op één hand tellen. Dan denken we meteen aan de spartaanse Reliant Robin, bepaalde varianten van de BMW Isetta of natuurlijk de Amerikaanse Vanderhalls… en aan de Morgan 3 Wheeler. Die laatste geeft zijn driewielerfilosofie nog niet op, want binnenkort komt er een nieuwe generatie aan.
Nieuw hart
Morgan laat namelijk weten dat het op 24 februari een nieuw “model met drie wielen” onthult, en daarbij neemt de constructeur bewust de naam ‘3 Wheeler’ niet in de mond. De auto zal namelijk onder een andere naam op het toneel verschijnen, en die onthult Morgan in een later stadium. De nieuwe driewieler wordt trouwens Morgans eerste gloednieuw ontwikkelde auto sinds de Aero in 2000, en ze beloven dat de nieuwkomer meteen hun meest personaliseerbare model ooit zal worden. Zo toont de teaserafbeelding volgens hen drie verschillend uitgeruste varianten, als is dat gezien de afstand en het formaat van de autootjes best moeilijk te bevestigen.
Verder geven ze bij Morgan nog niet veel informatie prijs over hun nieuwe driewieler, al liet de constructeur eerder wel weten dat de opvolger geen iconische V2-motor meer voorop de neus krijgt. Om de uitstoot te drukken monteert Morgan namelijk een driecilinderblokje van Ford in zijn driewieler. Later zouden ze de verbrandingsmotor zelfs helemaal achterwege laten in een zuiver elektrische versie, al werd daarover nog niets bevestigd. Op de teaserfoto zien we echter nog steeds een interessante constructie op de neus, dus we zijn alvast benieuwd hoe Morgan het verlies van de twee uitpuilende cilinderkoppen weet op te vullen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 14 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 20 uur geleden