Aston Martin heeft een eerste teaserafbeelding vrijgegeven van de neus van zijn nieuwe V12 Vantage, én een korte video waarin het luidkeelse gehuil van zijn motor te horen is. Aan jou om te bepalen welk deel van de nieuwe Aston je het leukste vindt…
Jawel, binnenkort lepelen ze bij Aston Martin opnieuw een V12-blok in de Vantage. Dat is inmiddels een Gaydonsche traditie sinds 2009, wanneer ze hun V8 Vantage voor het eerst vertroetelden met vier extra cilinders. De huidige Aston Martin Vantage lijkt nu dezelfde verandering te ondergaan, althans als we onze trommelvliezen mogen geloven.
De Final Edition
Naast een nostalgische afbeelding van een familie aan Vantage-neuzen krijgen we namelijk ook een korte video voorgeschoteld waarin het geluid van de nieuwe V12 Vantage te horen is. Dat wordt naar alle waarschijnlijkheid geproduceerd door het 5.2-liter grote blok uit de DBS Superleggera, die er zo’n 725 paarden uit puurt. Als we daarnaast op de afbeelding afgaan lijkt de V12 Vantage het design van de V8-versie grotendeels over te nemen, al lijken er op de flanken van de bumpers wel extra luchthappers te komen. De grille is ook meteen Astons optionele Vane-grille dat V8-kopers al konden bestellen indien ze het exemplaar in de nieuwe Vantage wat te cheeky vonden.
De onthulling van de V12 Vantage lijkt er tegelijk eentje in mineur te zijn, want de slottekst van de video luidt “Never leave quietly”. Aston Martin spreekt zelf ook niet van een “Limited Edition” maar wel van een “Final Edition” voor dit model. We kunnen er dus alvast vanuit gaan dat dit de laatste V12 Vantage ooit wordt en, misschien nog waarschijnlijker, zelfs de laatste nieuwe Aston Martin met een V12 ooit. Geniet dus gerust nog een keertje extra van zijn gehuil.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 20 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 22 uur geleden