De Tsjechische constructeur Skoda legt de laatste hand aan zijn Fabia. De B-segmenter is aan zijn vierde generatie toe, die in de lente aan het grote publiek wordt voorgesteld.
We zouden het haast vergeten, maar de huidige Skoda Fabia werd al in 2014 voorgesteld. In die tijd is er veel gebeurd, waardoor de derde generatie Fabia op technologisch vlak wat achterophinkt vergeleken met zijn concullega’s: de Volkswagen Polo en Seat Ibiza.
De Duitser en de Spanjaard schakelden bij hun generatiewissel in 2017 bijvoorbeeld over naar het MQB A0-platform van de Volkswagen-groep. Daardoor konden ze bijvoorbeeld op vlak van rijhulp en connectiviteit aanpikken bij de modernste normen in hun segment. De Fabia moest echter voortroeien met de riemen die hij had.
Ruimer
Skoda kondigt nu aan dat de vierde generatie Fabia klaar staat in de coulissen en in de lente wordt voorgesteld. Nummer vier schakelt eveneens over op dat MQB A0-platform, waardoor hij dus niet alleen op vlak van rijhulp en connectiviteit een sprong voorwaarts maakt, maar ook qua ruimte. De koffer van de B-segmenter wordt bijvoorbeeld 50 liter groter. Onder de motorkap plannen de Tsjechen benzinemotoren, die combineerbaar zijn met een manuele bak of een DSG-versnellingsbak.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 11 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden