Gisteren bracht Audi de achterwielaangedreven R8 terug tot leven in de vorm van de R8 V10 RWD. Vandaag frist het de racewagen-afgeleide daarvan op.
De Audi R8 LMS GT4, een bronstige racewagen die in bijna 30 verschillende raceseries deel kan nemen. Een racewagen die, in tegenstelling tot de reguliere R8, nog niet gezegend werd met een facelift. Dringend tijd om daar verandering in te brengen.
60% DNA-match
Daardoor mag de LMS GT4 voortaan de meer scherpe styling van de opgefriste R8 dragen. Het bekt goed op de straatwagen, het bekt nog wat beter op de raceversie. Hoewel beide wagens in dezelfde fabriek worden gebouwd delen straatlegale R8 en raceklare R8 amper 60% van de onderdelen.
De 5.2-liter V10 achterin maakt in deze LMS GT4 maar 488 pk om conform de GT4-regels te zijn. Een 7-trapsautomaat met dubbele koppeling stuurt de kracht naar de achterwielen. Klanten van de opgefriste versie kunnen voortaan hun ESP en ABS on the fly aanpassen. Verder krijgt de GT4 voortaan het stuurtje van de R8 GT2. het zit 'm in de details.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 20 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 23 uur geleden