Ophangingsfabrikant Cusco had geen zin om de zoveelste Yaris rallywagen in elkaar te schroeven. Wat doe je dan? Een C-HR als basis gebruiken natuurlijk! Euhm, wat?...
Vraag ons niet waarom maar compacte crossover C-HR van Toyota kent een opvallend actieve racecarrière. Zo nam Toyota zelf deel met een C-HR aan de 24-uren van de Nürburgring. Deze keer zorgt Cusco - een Japanse ophangingsspecialist - voor de sportieve tint. Want het bouwde een C-HR om tot rallywagen. Jawel, een C-HR rallywagen.
Die krijgt een extreme bodykit en een eigenlijk al even extreem gestript interieur. De centrale uitlaat en piepkleine velgen tonen dat deze C-HR functie boven vorm stelt. Want laat ons eerlijk zijn... mooi is 'ie niet.
Onderhuids schuilt een door TRD geprepareerde 2-liter turbobenzine die voldoet aan de eisen van het Asia-Pacific Rally Championship in de AP4-klasse, het Oosterse equivalent van de R5-klasse bij ons. De ophanging, die is uiteraard volledig door Cusco vervaardigd.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 15 uur geleden