Nam het Zuid-Koreaanse merk dit jaar nog deel met een Tivoli aan de Dakar-rally, dan wisselt SsangYong die Tivoli voor de 2019-editie in voor deze Rexton DKR. Al gaat het grotendeels om een andere schulp natuurlijk, niet zozeer om nieuwe technologie.
Geen gebrek aan SsangYong tegenwoordig in de motorsport. Zo heb je de Actyon die in België een eigen rallycross-race rijdt en neemt het merk ook sinds dit jaar deel aan de Dakar-rally. Begin dit jaar was dat nog met een Tivoli DKR, begin volgend jaar zullen ze aan de startgrid verschijnen in Peru met de Rexton DKR. Die omgebouwde Rexton zal dan zo'n 5.000 kilometer over duinen moeten crossen gedurende 12 zware dagen.
Dankzij de buggy-fundamenten onder deze Rexton DKR valt de rallywagen in de T1-3 klasse. Dat wil zeggen dat deze Rexton beschikt over achterwielaandrijving en een benzinemotor. Specifiek gaat het over een V8 met 450 pk die het gevaarte in 4,4 seconden naar de honderd kan doen snellen via een sequentiële zesbak.
Net zoals dit jaar zullen Spaanse coureur Óscar Fuertes en co-piloot Diego Vallejo de Rexton DKR naar de finishstreep gaan sturen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 15 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 18 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 21 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 21 uur geleden