Wat kan 'ie lekker booskijken zeg, deze gloednieuwe Audi R8 LMS GT3.
De tweede generatie Audi R8 heeft niet alleen op de straat zijn strepen verdiend, maar ook op de internationale circuits. De raceversie van de sportwagen met middenmotor is bijzonder populair gebleken met meer dan 200 verkochte exemplaren. Wat de raceversie van de R8 zo bijzonder maakt is enerzijds zijn nauwe band met de straatversie, zo wordt zijn motor op dezelfde lijn gebouwd, en anderzijds zijn hoge bedrijfszekerheid en betrouwbaarheid.
Voor de update van de racer heeft Audi Sport naar eigen zeggen goed geluisterd naar de noden en opmerkingen van zijn vele klantenteams. Een van de belangrijkste zaken waar het op gefocust heeft, is om de gebruikskosten verder te doen dalen. Naast betrouwbaarheid tenslotte een van de meest elangrijke eigenschappen van een raceauto. Zo gaan onder andere de koppeling en versnellingsbak nu langer mee. Tevens werd er gewerkt op het perfectioneren van de aerodynamica en koeling. Beide beloven nu consistenter te zijn in een breder spectrum van klimatologische omstandigheden. Lees: de R8 LMS GT3 is nu nog toegankelijker.
Optisch is de nieuwe generatie R8 LMS GT3 nog het eenvoudigst te herkennen aan zijn nieuwe grille die nauw aanleunt bij deze van [de nieuwe A1](OFFICIEEL: AUDI A1 SPORTBACK (2018)) en hoogst waarschijnlijk begin volgend jaar te zien zal zijn op de R8 facelift. Kostprijs van dat alles? Zo'n 398.000 euro, zonder lokale taksen wel te verstaan. Eigenaars van het uitgaande model kunnen hun R8 LMS GT3 wel laten upgraden voor het relatief bescheiden bedrag van 28.000 euro, exclusief lokale taksen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 19 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden