Dank de Australische tak van GM maar dat we ooit een Insignia racewagen zullen zien. Al zal hij daar door het leven gaan als Holden Commodore Supercar, met een dikke V8 aan boord. Racen, in Australië weten ze hoe het moet.
Terwijl in Europa racewagens uit de touringklasses tegenwoordig allemaal viercilinders meesleuren mag het aan de onderkant van de wereld nog iets beestiger, want daar wordt het Supercar-kampioenschap gereden. Een raceklasse waarbij sedans met V8 het tegen elkaar opnemen. Holden, die is er al jaren een vaste waarde en laat nu toevallig de bij ons gekende Insignia daar door het leven gaan als de Commodore. Waardoor er dus een Insignia in racetrim zal bestaan met V8. Beestig? Beestig!
Het slechte nieuws - buiten het feit dat je 'm nooit op ons vasteland zal zien? In 2019 schakelt de gehele Supercar-karavaan over op V6-motoren met twee turbo's. Waardoor een deeltje van de charme zal verdwijnen. Genieten zolang het kan dus, van deze woeste Insignia/ Commodore.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 6 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden