De Europese Commissie is niet mals voor Duitse automerken Mercedes, Volkswagen en BMW. Het stelt namelijk dat de constructeurs moedwillig ontwikkelingen op vlak van uitstootreductie tegen hebben gehouden, goed wetende dat de techniek bestond.
Met een vergrootglas is de Europese Commissie over de Europese autosector getrokken na het uitbreken van dieselgate. Een onderzoek dat na enkele jaren enkele frappante feiten naar boven brengt. Zo zegt de commissie dat VW, Mercedes en BMW tussen 2006 en 2014 onderling hebben afgesproken om ontwikkelingen op vlak van uitstootreductie tegen te houden.
Het doel? De concurrentiestrijd tegen houden om zo de winst te maximaliseren. Volgens de commissie werden kopers daardoor in de maling genomen omdat ze geen toegang kregen tot nieuwe technologieën die zorgden voor auto's met minder emissies.
De commissie geeft de beschuldigde automerken nu de kans om te reageren op de aantijgingen. Afhankelijk van het antwoord kan de Europese Commissie een gepaste straf opleggen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 14 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 20 uur geleden