
In haar oorlog tegen snelheid verschuift het Vlaamse gewest de focus van flitspalen naar trajectcontroles. Dit jaar nog zullen er maar liefst 37 zones bijkomen, een verdubbeling van wat we nu kennen.
Tegen eind 2018 zal het aantal trajectcontroles in België opgeschroefd worden van 31 zones naar 68 zones, een verdubbeling. Die cijfers vroeg Vlaams parlementslid Joris Vandenbroucke (sp.a) op bij Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). Van die 37 nieuwe locaties bevinden er drie zich op de snelwegen. Daarbij worden nu al bestaande vaste flitspalen omgebouwd naar digitale camera's die chauffeurs over een traject kunnen controleren.
Bewijzen zijn er
De serieuze uitbreiding van de trajectcontroles is het gevolg van de positieve cijfers die voorgelegd kunnen worden. Zo werd deze week nog in Mechelen bewezen dat de daar nieuw aangestelde trajectcontroles het aantal snelheidsovertredingen hebben weten terug te dringen van gemiddeld 4% (via een mobiele controle) naar amper 0,01%.
Recente reacties
DS wil terug naar interieur zonder schermen
eindelijk iemand die iets wil doen aan die play station show..... een beter voorbeeld van slechte...
Door andre123 13 uur geleden
Elektrische steps krijgen (eindelijk) nieuwe verkeersregels (2022)
dat dat SPEELGOED eindelijk aan banden gelegd wordt is maar normaal,tegen 25km/u door de...
Door andre123 13 uur geleden
EV's moeten goedkoper of automarkt stort in, waarschuwt Stellantis-topman
ja dat klopt,maar het is niet minder verwerpelijk...een particulier wordt door ALLE merken al...
Door andre123 13 uur geleden
Rijtest: Range Rover P530 First Edition (2022)
We dachten al dat er iets anders was aan de besturing van die auto... ;-) Bij deze aangepast,...
Door Joram 1 dag geleden