Hoe snel mag je nu eigenlijk rijden voor de flitspaal af gaat? Want de overheid hanteert toch een marge? Een nieuw omzendbrief van het college van Procureurs-Generaal moet duidelijkheid scheppen.
Die duidelijkheid moet er komen omdat de lokale politie tot nog toe zelf de 'foutmarge' mocht instellen tussen 6,7 of 9 kilometer per uur. Die marge wordt nu steeds op 7 kilometer per uur gezet, behalve op de autostrade. Simpel gezegd; in een zone 50 zal de flits pas afgaan als je 7 km/u te snel rijdt (57 km/u). Idem voor een zone 70 (77 km/u) en zone 30 (37 km/u). Op de autostrade wordt de marge iets opgetrokken, want daar zal je pas tegen de lamp lopen vanaf 129 km/u.
Gaat de flits af, dan bedraagt de minimumboete 53 euro, voordien was dat 50 euro. Vanaf 17 km/u te snel (bijvoorbeeld 67 in een zone 50) loopt de boete snel op per kilometer per uur te snel.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 10 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 14 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden