Bentley Continental en Flying Spur krijgen update om verwarring te vermijden (2023)

Bentley Continental Flying Spur update 2023

Bentley trakteert zijn Continental-modellen en zijn Flying Spur op een modeljaarupdate, en die moet vooral meer harmonie in het gamma brengen. Zo gaan de S- en Speed-versies er een beetje sportiever uitzien, terwijl het Azure-uitrustingsniveau meer nadruk legt op luxe. En jawel: daar horen nog dikkere matten bij.

Wie Bentley zegt, zegt luxe maar daar is het voorbije decennium nog een kenmerk bijgekomen. Naarmate steeds meer Continentals namelijk gekocht werden met het miljoenenloon van viriele voetballers in plaats van met old money, ging het merk zich vooral verdiepen in meer dynamisch afgestelde varianten met liefst ook een verduisteringspakketje voor dat anders zo oubollige chroomwerk. Om hun klassieker ingestelde cliënteel toch nog bij te houden, lanceerde Bentley vorig jaar al het luxueuzer ingestelde Azure-gamma maar misschien werd er hier en daar toch nog een graaf verward met een voetbalster. Daarom brengt Bentley nu een paar extra aanpassingen aan om het onderscheid tussen zijn uitrustingsniveaus nog meer in de verf te zetten.

100% wol vs. voetballerstenue

De belangrijkste wijzigingen vinden we dan ook in die Azure-versies van de Continental GT en GTC en de Flying Spur, te beginnen met het front. Daar gooien de luxueuze varianten namelijk de matrixgrille met zijn verweven ruitjes overboord voor een exemplaar met klassieke, rechtopstaande lamellen. Daarvoor ging Bentley spieken bij de extra lange, extra hoge Bentayga EWB en geef toe: meer old money dan dat wordt het niet. Daar blijft het uiterlijk vertoon echter niet bij, want de Continental GT en GTC Azures krijgen voortaan dezelfde diamantgeslepen 22-inchvelgen mee als de Flying Spur. Binnenin worden de voeten van de aristocratie dan weer gekieteld door nog dikkere tapijten die tegenwoordig voor 100% uit wol bestaan.

Bentley Continental Flying Spur update 2023

De tapijten van de S- en Speed-versies houden het dan weer op gerecycleerd nylon, terwijl hun jeugdig ingestelde kopers het fineerhout kunnen inruilen voor verduisterde aluminiumpanelen waarin volgens een nieuwe techniek motiefjes gestanst werden. Daarmee is het woord ‘verduisterd’ gevallen, en zo steekt Bentley ook al het chroom aan de buitenzijde van zijn S’en en Speeds in granietgrijs. Verder wordt het felle ‘Topaz Blue’ aan de kleurenlijst toegevoegd, en dat kan je zowel op je Azure als op je S of Speed bestellen…

Dus dat zet ons aan het denken: verkies jij een Bentley met een klassiek uiterlijk, of in verduisterd voetballerstenue? Laat het ons weten in de comments!

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws