De Polestar 2 heeft de nieuwe elektromotoren én de achterwielaandrijving van de zopas vernieuwde Volvo XC40 gekregen, en dat is goed nieuws voor zowel de prestaties als het rijbereik. De Polestar 2 Long Range Single Motor haalt daarmee een range van 635 km, meer dan de Tesla Model 3!
Achterwielaandrijving maakt een auto enkel beter. Het bewijs: de vernieuwde Polestar 2, die de nieuwe techniek van de Volvo C40 en XC40 'MY24' overneemt. Om te beginnen houdt dat een nieuwe generatie elektromotoren met permanente magneet en omvormer van siliciumcarbide in, die niet enkel een stuk zuiniger zijn dan de oude elektromotoren, maar ook wat meer vermogen leveren. In het geval van de Single Motor-versies heb je nu 200 of 220 kW (272 of 299 pk) ter beschikking, de Dual Motor heeft standaard 310 kW (421 pk) en optioneel 350 kW (476 pk) dankzij het Performance Pack.
Iets grotere batterij
Maar de elektromotoren drijven nu ook enkel of hoofdzakelijk de achterwielen aan bij respectievelijk de Single of Dual Motor-versie. Dat zorgt voor een betere rijdynamiek en betekent ook iets minder verliezen in de aandrijflijn. Tel daarbij op dat de Polestar 2 Long Range nu gebruik maakt van een nieuwe batterij van 82 kWh (bruto, 78 kWh netto), en je bekomt mooie winsten wat het rijbereik betreft. De Standard Range met 69 kWh haalt nu tot 518 km WLTP, de Long Range Dual Motor tot 592 km en de Long Range Single Motor tot 635 km.
Daarmee speelt de Polestar 2 haasje-over met de Tesla Model 3, zijn grootste concurrent, die tot 602 km WLTP-range haalt - al heeft die dan meteen ook vierwielaandrijving. Een bijkomend voordeel van het nieuwe batterijpakket is een hogere laadsnelheid, tot 205 kW. Tenslotte krijgt de Polestar 2 nog een vernieuwde neus met de SmartZone, waarin het gros van de sensoren en camera's in verwerkt zitten, terwijl er meer veiligheidssystemen standaard worden meegeleverd.
Je kan de vernieuwde Polestar 2 nu al bestellen vanaf 48.690 voor de Standard Range, tot 67.190 euro voor de Long Range Dual Motor met Performance-pakket. De eerste leveringen zijn gepland voor augustus 2023.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 14 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden