Na 4 jaar op de markt te zijn, is het tijd voor een kleine facelift voor de Mercedes CLA. Op het programma: een kleine ingreep aan de neus en kont, vernieuwde technologie en meer power en rijbereik voor de plug-in hybride modellen.
Na A en B volgt... CLA. De vierdeurscoupé en Shooting Brake zijn sinds 2019 op de markt en mogen dus meegenieten van de facelift die eerder al naar de A-Klasse en B-Klasse kwam. Alleen zie je het er amper aan: er is een nieuwe neus met een iets gewijzigde grille en een andere lichtsignatuur, terwijl de LED-achterlichten ook een nieuw lijntje hebben gekregen. Daarnaast zijn er ook nieuwe kleurtjes en velgen te bestellen, maar dat is het wel wat betreft het uiterlijk.
Geen touchpad, meer uitrusting
Aan de binnenzijde zijn er wat meer wijzigingen te vinden. Allereerst een vernieuwde versie van het MBUX-infotainmentsysteem, dat voortaan geen gebruik meer maakt van een touchpad. Standaard heb je een 7-duims tellerscherm en een 10,25-duims infotainmentscherm, optioneel kan je kiezen voor twee 10,25-duims displays. Er zijn nieuwe afwerkingsmogelijkheden en comfortzetels met gerecycleerde materialen zijn standaard, net als een achteruitrijcamera, een grootlichtassistent en extra USB-poorten.
Qua techniek gaat vooral de plug-in hybride CLA 250 e erop vooruit, met een krachtigere batterij van 15,6 kWh die het mogelijk maakt een elektrisch rijbereik van 68 tot 82 km te halen. Ook de elektromotor werd iets krachtiger en levert nu 109 pk, al blijft het gecombineerde vermogen van 218 pk onveranderd. Opladen kan voortaan tot 11 kW aan een gewone laadpaal, of tot 22 kW aan een snellader. De rest van het motorengamma op benzine is nu mild hybride dankzij een starter-generator op 48 volt. Ook de AMG-modellen genieten van de facelift, met een mild hybride hulpje en een verbeterde radiator voor de AMG 35 en een AMG Street Style Edition voor de AMG CLA 45+, te herkennen aan de fluo-oranje accenten.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden