Halloween laat nog enkele dagen op zich wachten maar BMW doet nu al een duit in het zakje door plaatjes van de BMW M2 mét M Performance opsmuk los te laten op het internet. Bedek de ogen van je kinders, want fraai is het niet.
Kijk, de huidige designtaal van BMW polariseert al langer. We moeten er dan ook niet flauw over doen, BMW zoekt zelf die discussie op. Het legt het merk alvast geen windeieren, want nog nooit werden er zo veel BMW's verkocht als nu. Wanneer is te ver echter te ver? Wel, misschien hebben we met de M Performance Parts voor de nagelnieuwe M2 die lijn wel gevonden.
Need For Speed belde, ze willen hun spoiler terug
De opdracht bij het ontwikkelen van de M Performance Parts was nochtans aimabel. De designers kregen namelijk de taak om een ode te brengen aan de 3.0 CSL, een iconische sportieve coupé van het merk die in 2023 zijn vijftigste verjaardag viert. Kleinzoon M2 nam duidelijk een loopje met die opdracht, want het resultaat is verbluffend. Rondom drapeert BMW de M2 met een hoop vleugels en splitters en ook de achterbumper wordt geaccentueerd met doorlopende zwarte inserts die richting de achterwielen lopen. Nu we toch achteraan zijn, daar is er alvast geen gebrek aan stijldetails. Kijk maar de schuin geplaatste einddempers en de spoiler op de kofferklep én op de achterruit. Die spoilercombo is meteen ook de eerste en enige knipoog naar de originele 3.0 CSL.
Springen we terug even naar de zijkant, dan zien we dat je via M Performance Parts unieke velgen kan krijgen die vooraan 21-duim meten en achteraan 22-duim. Decals rondom maken het plaatje af, net zoal de koolstofvezel accenten in het interieur. Motorisch wijzigen de M Performance Parts niets. Waardoor je nog steeds 460 pk en 550 Nm onder je rechtervoet krijgt vanuit de twinturbo zes-in-lijn. Al zal de uitlaatlijn van M Performance Parts natuurlijk voor net wat meer geluid zorgen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 5 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 22 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden